بررسی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی در دانشگاه ها

  • سهیلا عابد 1
  • امیر حسین داودی 2
  • رضا سورانی 3
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران
  • 2 دانشیار دانشکده علوم تربیتی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران
  • 3 استادیار دانشکده علوم تربیتی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 1-21
چاپ شده: 1399-06-22

چکیده

سازمان‌ها اصولا به منظور دستیابی به اهدافی ایجاد شده‌اند که میزان موفقیت‌ در دستیابی به این‌ اهداف‌ ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد کارکنان دارد، بنابراین، ارزیابی عملکرد کارکنان در مدیریت منابع انسانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ارزیابی عملکرد با هدف تشخیص نسبی میزان بصیرت، تخصص، دانش، سعی و تلاش، اصلاح، بهبود و تعالی‌ نیروی‌ انسانی صورت می‌گیرد که در نهایت باعث بهبود‌ عملکرد‌ فردی و سازمانی می‌شود. البته موضوع بسیار مهم در ارزیابی عملکرد تعیین شاخص‌های مناسب به‌عنوان مبنای استاندارد جهت ارزیابی عملکرد‌ است. در‌ بسیاری‌ از سازمانها ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد، اما از آنجا که‌ معیارهای لحاظ شده مناسب نمی‌باشد نتایج بدست‌آمده از این ارزیابی ها قابل اطمینان نمی‌باشد. لذا بدیهی است که قبل از‌ ارزیابی‌ عملکرد‌ در هر سازمانی بایستی ابتدا معیارهای مناسب جهت ارزیابی عملکرد نیروی‌ انسانی‌ در آن سازمان شناسایی گشته و سپس مبنای ارزیابی قرار گیرد. هدف اصلی پژوهش مورد نظر بررسی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی در دانشگاه ها می‏باشد. لذا سوال پژوهش اینکه ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی در دانشگاه ها چگونه می‏باشد؟ روش تحقیق از نوع تحلیلی توصیفی می‏باشد.

کلمات کلیدی: سازمان، ارزیابی عملکرد، مدیریت منابع انسانی، شاخص‌های ارزیابی، ارزیابی عملکرد هیات علمی

ارجاع به مقاله
عابد س., داودی ا. ح., & سورانی ر. (1399). بررسی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی در دانشگاه ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 1-21. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/468

  • دفعات مشاهده مقاله: 306
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 262