بررسی تأثیر خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدا بر قصد خرید

  • مهسا ابراهیمی 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران. ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 61-72
چاپ شده: 1399-06-23

چکیده

خصومت مصرف كننده يكي از عوامل محدودكنندة جهاني ­سازي بازارهاست و تأثيرات آن بر تصميمات خريد، از مهمترين مباحث حوزة بازاريابي و رفتار مصرف كننده محسوب مي شود كه نسبت به ساير مفاهيم اين حوزه كمتر مطالعه شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدا بر قصد خرید می باشد. اين تحقيق از نظر هدف كاربردي و از لحاظ روش، توصيفي پيمايشي است. جامعه آماري آن مشتریان شرکت رنو می باشد؛ که بر اساس جدول مورگان 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده همچنین روش نمونه گيري به روش تصادفي ساده انجام گرفت. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامة محقق ساخته است. تحليل­ هاي آماري به كمك نرم افزارهاي SPSS و AMOS انجام گرفت. يافته ها حاكي از آن است كه خصومت مصرف كننده نسبت به كشور توليد محصول و تصوير كشور مبدا بر قصد خريد خودروهاي وارداتي اثر مسقیم و معنی داری دارد.

کلمات کلیدی: تصمیمات خرید، خصومت مصرف كننده، كشور توليد محصول

ارجاع به مقاله
ابراهیمی م. (1399). بررسی تأثیر خصومت مصرف کننده نسبت به کشور تولید محصول و تصویر کشور مبدا بر قصد خرید. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 61-72. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/435

  • دفعات مشاهده مقاله: 218
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 192