بررسی تأثیر سهولت خرید آنلاین بر تمایلات رفتاری و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی رضایت مشتری (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همراه اول)

  • محمد امین قیاسوند 1
  • علیرضا حبیبی 2
  • 1 دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور واحد شهر ری، تهران، ایران
  • 2 عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 37-52
چاپ شده: 1399-04-22

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سهولت خرید انلاین بر تمایلات رفتاری و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی رضایت مشتری بود جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان شرکت ارتباطات سیار همراه اول در شهر تهران هستند. در پژوهش حاضر حجم جامعه آماری نامحدود است برای اندازه­گیری سهولت آنلاین از پرسشنامه سیدرز و همکاران (2013)  استفاده می­شود انان به پرسش نامه های سهولت دسترسی ، سهولت جستجو، سهولت ارزیابی،سهولت توجه،سهولت تبادلات مالکیت،سهولت پس از مالکیت،رضایت انلاین مشتری،تمایلات رفتاری،تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی پاسخ دادند. پایایی و روایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، روایی صوری و تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج به دست آمده نشان از پایایی و روایی مورد قبول برای ابزارها داشت. . جهت تحلیل داده­های پژوهش از نرم افزارهای SPSS  وLISREL استفاده شد. نتایج نشان داد سهولت دسترسی بر سهولت آنلاین تأثیر مثبت و معنادار دارد. بنابراین سهولت دسترسی منجر به بهبود سهولت آنلاین می­شود.

کلمات کلیدی: تمایلات رفتاری، تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی، رضایت آنلاین مشتری،سهولت انلاین

ارجاع به مقاله
قیاسوند م. ا., & حبیبی ع. (1399). بررسی تأثیر سهولت خرید آنلاین بر تمایلات رفتاری و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی رضایت مشتری (مطالعه موردی: مشتریان شرکت همراه اول). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 37-52. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/393

  • دفعات مشاهده مقاله: 262
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 347