نقش فناوری اطلاعات در توسعه کارآفرینی شرکت های کوچک و متوسط

  • پرویز سعیدی 1
  • سارا باقری 2
  • 1 گروه کارآفرینی ،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آباد کتول، ایران
  • 2 گروه کارآفرینی ،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آباد کتول، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 1 شماره 3 (1396) , صفحه 97-103
چاپ شده: 1396-10-12

چکیده

صنايع کوچک و متوسط بخش مهم و ضروري اقتصاد هر کشوري را تشکيل مي دهد. صنايع کوچک و متوسطي که مايل به بهره برداري از گسترش بازار هستند بايد زيرساخت هاي لازم را بوجود آورند. برای برخورداری از مزایای کارآفرینی در شرکت­های کوچک و متوسط، بایستی روی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی تمرکز و سرمایه­گذاری کرد. یکی از این عوامل توجه و اهمیت سازمان به فناوری روز و برتر است. با این وجود مطالعات نشان داده است که بیشتر شرکت‎های کوچک و متوسط نسبت به مزیت­هایی که این فناوری­ها برایشان به‎وجود می­آورد، بی­توجه­اند. در اين ميان، نقش فناوري اطلاعات، بسيار حایز اهميت است. با بهره گيري از فناوري اطلاعات، مديريت ارتباط با مشتريان به نحو موثري ارتقا مي يابد، فرايندهاي عملياتي تحقق يافته و كارآيي و اثربخشي سازمان افزايش پيدا مي کند.بدین خاطر که فناوری اطلاعات به آنها در توسعه مدل های سازمانی جدید رقابت در بازارهای جدید یا ارتقا ارتباطات درونی و بیرونی یاری می رساند. نقش فناوری اطلاعات درایجاد فرصت های کارآفرینی در دنیا از موضوعات مهمی است که اغلب کشورهای پیشرفته دنیا آن را به طورجدی مورد توجه قرار داده اند. دراین مقاله ابتدا تعاریف مربوط به فناوری اطلاعات و کارآفرینی بیان می شود و سپس نقش فناوری اطلاعات در توسعه کارآفرینی شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات, توسعه کارآفرینی, شرکت های کوچک و متوسط

ارجاع به مقاله
سعیدی پ., & باقری س. (1396). نقش فناوری اطلاعات در توسعه کارآفرینی شرکت های کوچک و متوسط. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 1(3), 97-103. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/33

  • دفعات مشاهده مقاله: 249
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 253