بررسی نقش میانجی درگیری ذهنی مشتریان در تبلیغات محصولات لبنی کاله با توجه به تاثیر شفافیت سازمانی و اصالت برند بر وفاداری و اعتماد برند مشتریان

  • مائده مفیدی قادی 1
  • مریم مهدوی کتریمی 2
  • سید وحید جبارزاده 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سارویه، ساری، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سارویه، ساری، ایران
  • 3 استادیار گروه مدیریت، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 45-474
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

امروزه بازاریابی رابطه‌ای به‌طور فزاینده‌ای در حوزه دانشگاه‌ها موردمطالعه قرار می‌گیرد و شدیداً در حوزه فعالیت‌های بازاریابی موردتوجه قرارگرفته شده است. بازاریابی رابطه‌ای به‌عنوان هدایت‌گر و سمت‌وسو دادن به تمام فعالیت‌های بازاریابی در راستای ایجاد، توسعه و حفظ تعاملات و روابط موفق با مشتریان تعریف می‌شود(بوآتنگ  و همکاران، 2019). مطالعه حاضر باهدف بررسی نقش میانجی درگیری ذهنی مشتریان در تبلیغات محصولات لبنی کاله با توجه به تاثیر شفافیت سازمانی و اصالت برند بر وفاداری و اعتماد برند مشتریان می‌باشد. اين تحقيق ازلحاظ هدف کاربردي و ازنظر روش گردآوري داده‌‌ها توصيفي بوده است. جامعه آماري اين پژوهش مشتریان محصولات لبنی کاله در سطح شهرستان ساری می‌باشند که مشتریان آن مورد پژوهش قرار گرفته اند و جامعه آماری نامحدود است و بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 385 به دست آمده است. و پايايي پرسشنامه مذکور به وسيله آلفاي کرونباخ محاسبه گرديده است و تعداد 385 پرسشنامه به صورت غیر احتمالی در دسترس و به صورت آنلاین در اختیار مشتریان محصولات لبنی کاله قرار گرفته است و تعداد 304 پرسشنامه صحیح جمع آوری شده است. به منظورتجزيه وتحليل داده‌‌ها نیز از نرم افزارهايSPSS وSmart pls استفاده شد. يافته‌‌هاي پژوهش نشان داد که تمامی فرضیات تایید شده اند و شفافیت سازمانی و اصالت برند بر درگیری ذهنی مشتریان در تبلیغات و اعتماد و وفاداری مشتریان تاثیرگذار است و شفافیت سازمانی نیز بر اصالت برند تاثیر گذار است و درگیری ذهنی مشتریان نه تنها بر وفاداری مشتریان تاثیر می گذارد بلکه بر رابطه میان اصالت برند و شفافیت سازمانی و وفاداری مشتریان به طور موثر نقش میانجی ایفا می کند.

کلمات کلیدی: درگیری ذهنی مشتریان در تبلیغات، اعتماد، وفاداری، اصالت برند، شفافیت سازمانی

ارجاع به مقاله
مفیدی قادی م., مهدوی کتریمی م., & جبارزاده س. و. (1404). بررسی نقش میانجی درگیری ذهنی مشتریان در تبلیغات محصولات لبنی کاله با توجه به تاثیر شفافیت سازمانی و اصالت برند بر وفاداری و اعتماد برند مشتریان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 45-474. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3291

  • دفعات مشاهده مقاله: 28
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 29