شناسایی عوامل مؤثر در طراحی بسته¬بندی محصولات به‌منظور افزایش فروش

  • حسن علی شهر 1
  • مجتبی مالکی 2
  • آمنه داوری عدالت پناه 3
  • سمانه صمدی خادم 4
  • 1 کارشناسی ارشد mba، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مالی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 4 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 1139-1151
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

هدف از این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در بسته­بندی محصولات و تأثیرگذاری آنها بر فروش محصولات است. در ادامه به مقایسه نتایج بدست آمده با نتایج پژوهش­های پیشین پرداخته می­شود. به منظور گردآوری داده­های کیفی از روش مصاحبه عمیق با نمونه متشکل از خبرگان حوزه بسته­بندی و چاپ پرداخته شده است. داده­های گردآوری شده بوسیله نرم­افزار تحلیل داده­های کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفته و عوامل مهم شناسایی شدند. داده­های بدست آمده مشخص می­سازند که عوامل اثرگذار بر بسته­بندی را می­توان از دید کلان به دو گروه عوامل فیزیکی و عوامل بصری بسته‌بندی تقسیم­بندی کرد. مهمترین عامل در عوامل فیزیکی بسته­بندی، فرم هندسی بسته­بندی و در عوامل بصری رنگ و فضای طراحی با بازار محصول می‌باشد. بر همین اساس توجه ویژه به فرم هندسی بسته­بندی و شناسایی و بخش­بندی دقیق مشتریان هدف، صاحبان کالا و خدمت را یاری می­دهد که با درهم کشیدن طرحی بدیل و گیرا مخصوص جامعه هدفشان، فروش و رونق بیشتر را برای خود به همراه داشته باشند.

کلمات کلیدی: بسته¬بندی، طراحی بسته¬بندی، فروش محصولات، پژوهش کیفی

ارجاع به مقاله
علی شهر ح., مالکی م., داوری عدالت پناه آ., & صمدی خادم س. (1404). شناسایی عوامل مؤثر در طراحی بسته¬بندی محصولات به‌منظور افزایش فروش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 1139-1151. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3169

  • دفعات مشاهده مقاله: 14
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 13

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده