شناسایی عوامل مؤثر در طراحی بسته¬بندی محصولات بهمنظور افزایش فروش
- 1 کارشناسی ارشد mba، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
- 2 استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
- 3 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مالی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
- 4 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در بستهبندی محصولات و تأثیرگذاری آنها بر فروش محصولات است. در ادامه به مقایسه نتایج بدست آمده با نتایج پژوهشهای پیشین پرداخته میشود. به منظور گردآوری دادههای کیفی از روش مصاحبه عمیق با نمونه متشکل از خبرگان حوزه بستهبندی و چاپ پرداخته شده است. دادههای گردآوری شده بوسیله نرمافزار تحلیل دادههای کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفته و عوامل مهم شناسایی شدند. دادههای بدست آمده مشخص میسازند که عوامل اثرگذار بر بستهبندی را میتوان از دید کلان به دو گروه عوامل فیزیکی و عوامل بصری بستهبندی تقسیمبندی کرد. مهمترین عامل در عوامل فیزیکی بستهبندی، فرم هندسی بستهبندی و در عوامل بصری رنگ و فضای طراحی با بازار محصول میباشد. بر همین اساس توجه ویژه به فرم هندسی بستهبندی و شناسایی و بخشبندی دقیق مشتریان هدف، صاحبان کالا و خدمت را یاری میدهد که با درهم کشیدن طرحی بدیل و گیرا مخصوص جامعه هدفشان، فروش و رونق بیشتر را برای خود به همراه داشته باشند.
- دفعات مشاهده مقاله: 14
- دفعات دانلود مقاله کامل : 13