تحلیل کیفی: ادراک تجربه شده معلمان از ابعاد و مولفه های مدرسه سالم

  • ویدا اندیشمند 1
  • مژگان شریف زاده 2
  • 1 استادیار، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
  • 2 دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 10 (1398) , صفحه 14-20
چاپ شده: 1398-09-26

چکیده

پژوهش حاضر با هدف ادراک تجربه شده معلمان از ابعاد و مولفه های مدرسه سالم صورت گرفته است .راهبرد پژوهش کیفی از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل 15 نفر از معلمان مدارس شهر کرمان از روش هدفمند تارسیدن به اشباع نظری انتخاب شده اند. داده ها با استفاده از  مصاحبه نیمه ساختار یافته گرد آوری و پس از پیاده سازی به کمک کد گذاری در سه سطح باز، کدگذاری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های این تحقیق در 3 مضمون اصلی استخراج و طبقه بندی شده است. مضمون اول: ابعاد سلامت سازمانی شامل درون مایه های ابعاد عاطفی – اجتماعی – فکری و جسمی است . مضمون دوم: محیط فیزیکی سالم شامل درون مایه های : نیازهای اساسی – تهیه ویژگی های محیط زیبا و مضمون سوم: محیط اجتماعی سالم شامل درون مایه های: تعامل مطلوب و احساس همدلی است.

 

 

کلمات کلیدی: سلامت سازمانی، مدرسه سالم، تحلیل محتوا

ارجاع به مقاله
اندیشمند و., & شریف زاده م. (1398). تحلیل کیفی: ادراک تجربه شده معلمان از ابعاد و مولفه های مدرسه سالم. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(10), 14-20. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/271

  • دفعات مشاهده مقاله: 205
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 157