نقش آموزش شهروندی بر خلاقیت در سیما و منظر شهر
- 1 کارشناس کشاورزی (منابع آب)، کارمند شهرداری، قزوین، ایران
- 2 کارشناس حسابداری، کارمند شهرداری، قزوین، ایران
- 3 کارشناس ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی، کارمند شهرداری، قزوین، ایران
چکیده
مدرسه از مهمترین مکان هایی است که به واسطه آن و با یک برنامه ریزی درست و حساب شده می توان مسائل مهم اجتمایی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش داد. اهمیت آن به حدی است که از آن به خانواده دوم یاد کرده اند. ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺨﻼﻗﻴﺖ، از ﻣﻨﻈﺮﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﻧﮕﺮﻳﺴﺘﻪ ﺷـﺪه اﺳـﺖ. ﺧﻼﻗﻴـﺖ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻳـﻚ ﻣﺴـﺄﻟﻪ آﻣﻮزﺷﻲ، ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﺴﺄﻟﻪي اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷـﺮط ﺑﻘـﺎ در ﻋﺼـﺮ ﻓﺮاﺻـﻨﻌﺖ، ﻣـﻮرد ﺗﻮﺟـﻪ و ﻋﻨﺎﻳﺖ ﻣﺤﻘﻘﺎن و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰان ﺟﺎمعه قرار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. اﻣﺎ ﺑﺎ وﺟﻮد وﺟﻮه ﺑـﻪ ﻇـﺎﻫﺮ ﻣﺘﻔـﺎوت و ﻣﺘﻨـﻮع ﺧﻼﻗﻴﺖ، در ﭼﺸﻢاﻧﺪازي ﻛﻼنﻧﮕﺮ، اﺑﻌﺎد ﭘﻴﺶﮔﻔﺘﻪ، در وﻓﺎق ﺑﺎ ﻳﻚدﻳﮕﺮ ﻗﺮار داﺷﺘﻪ، ﻣﻲﺗﻮان از ﻣﻨﻈﺮ واﺣﺪي ﺑﺪان ﻧﮕﺮﻳﺴﺖ. يكي از مسائل مهمي كه در رابطه با مفهوم شهروند و شهروندي وجود دارد اين است كه چگونه مي توان آن را تعليم و آموزش داد تا بر اساس آن شاهد اجراي صحيح آن در جامعه و شناخت وظايف و تكاليف مبتني بر آن بود. در اين رابطه صاحب نظران مدرسه را بهترين مكان براي آموزش و تعليم اين مقوله مي دانند. از اﻳﻦ رو، در اداﻣﻪ ﭘﺲ از ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﻣﻮاردﻣﺰﺑﻮر، ﻣﺴـﺄﻟﻪ ﭼﮕـﻮﻧﮕﻲ آﻣـﻮزش ﺧﻼﻗﻴﺖ، ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ در این مقاله به روش کتابخانه ای مروری بر نقش آموزش شهروندی بر خلاقیت در سیما و منظر شهر خواهیم داشت.
- دفعات مشاهده مقاله: 0
- دفعات دانلود مقاله کامل : 0