بررسی رابطه مهارت‌های مدیریت كلاس با حمايت سازماني ادراك شده و عملکرد معلمان

  • ایمانا پیداوس 1
  • 1 کارشناسی ارشد، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد پیشوا، پیشوا، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 1020-1031
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مهارت‌های مدیریت كلاس  با حمايت سازماني ادراك شده  و عملکرد معلمان می‌باشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری  داده‌ها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دبیران مقطع متوسطه دوره اول شهرستان قرچک در سال تحصیلی 402-1401به تعداد 620 نفر می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 237 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری تصادفي ساده می‌باشد. به منظورجمع‌آوري داده‌ها از پرسشنامه های استاندارد شده عملکرد شغلی ‌پاترسون(1970)،حمایت سازمانی آیزنبرگر (1986)مهارت‌های مدیریت كلاس معلم ولفگانگ و گلیكمن (2014) استفاده شد.از نرم افزار  spssورژن 23به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده استفاده گردید. یافته­ ها نشان داد که بین ابعاد مهارت‌های مدیریت كلاس  با حمايت سازماني ادراك شده رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین بین ابعاد مهارت‌های مدیریت كلاس با عملکرد معلمان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

کلمات کلیدی: مهارت‌های مدیریت كلاس‌، حمايت سازماني ادراك شده، عملکرد معلمان

ارجاع به مقاله
پیداوس ا. (1403). بررسی رابطه مهارت‌های مدیریت كلاس با حمايت سازماني ادراك شده و عملکرد معلمان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 1020-1031. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2534

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0