بررسی کتاب فرهنگ دوزبانه با رویکرد ارتباطی همینگ یانگ و جینگ پینگ

  • حکیمه سنجرانی 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، زاهدان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 910-913
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

فرهنگ نویسان از دیرباز درباره ی ماهیت فرهنگ های لغت فکر میکردند که فرهنگ لغت چیست و چه باید باشد. تا چند وقت پیش، مطالعات فرهنگ نویسی پدیده ای غیراجتماعی بود اما اخیرا پدیده ی فرهنگ نویسی را نمی توان خارج از ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن بررسی کرد. در واقع فرآیند گردآوری فرهنگ لغت یک رفتار اجتماعی-فرهنگی است و استفاده از فرهنگ لغت نیز ماهیتی اجتماعی روانشناختی دارد. فرهنگ نگاری را در ابتدا صرفا پدیده ای زبانشناسی می دیدند اما امروزه شروع یک نگاه اجتماعی فرهنگی و ماهیت میان رشته ای به پدیده ی فرهنگ نویسی است.

کلمات کلیدی: فرهنگ نگاری، فرهنگ لغت، رویکرد ارتباطی

ارجاع به مقاله
سنجرانی ح. (1403). بررسی کتاب فرهنگ دوزبانه با رویکرد ارتباطی همینگ یانگ و جینگ پینگ. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 910-913. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2525

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0