بررسی نقش استراتژی رقابتی تجارت الکترونیک در توانمندسازی مدیران سازمان‌های یادگیرنده

  • سهراب نجفی 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی صنعتی فولاد، فولادشهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 859-872
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر استراتژی رقابتی تجارت الکترونیک در توانمندسازی مدیران سازمان‌های یادگیرنده  انجام شد. پژوهش حاضر برمبنای هدف از نوع کاربردی است. روش تحقيق از لحاظ روش به دست آوردن داده‌ها از آنجایی که برای اثبات فرضيه‌های تحقيق از نظرسنجی با افراد درگير مسئله (کارشناسان موردنظر) استفاده شده است از نوع توصيفی- همبستگی است. علاوه براین داده‌هایی از نوع کمی برای آزمودن فرضيه‌ها گردآوری شده است که در این راستا پرسشنامه‌هایی برای دریافت نظرات کارشناسان (کارکنان اداره اصناف استان چهارمحال‌وبختیاری) موردنظر توزیع شده و نتایج درج گردیده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه اداره اصناف استان چهار محال‌وبختیاری می‌باشد که در آن سازمان در بخش‌های مختلف مشغول به خدمت هستند و تعداد آنها 1300 نفر می‌باشد. تجزیه‌و‌تحلیل حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار آماری spss Smart PLS انجام شد نتایج این پژوهش نشان داد: استراتژی رقابتی تجارت الکترونیک در خود اثربخشی مدیران سازمان‌های یادگیرنده نقش دارد. مقدار ضریب مسیر (692/0) مثبت بوده که نشان‌دهنده رابطه مثبت بین متغیر مستقل و وابسته می‌باشد. با توجه به اینکه مقدار ضریب معناداري (192/2) برای دو متغیر پژوهش بیشتر از 96/1 می‌باشد بنابراین فرضیه استراتژی رقابتی تجارت الکترونیک در خود اثربخشی مدیران سازمان‌های یادگیرنده، تایید می‌گردد.

کلمات کلیدی: استراتژی رقابتی، تجارت الکترونیک، توانمندسازی مدیران، سازمان‌های یادگیرنده

ارجاع به مقاله
نجفی س. (1403). بررسی نقش استراتژی رقابتی تجارت الکترونیک در توانمندسازی مدیران سازمان‌های یادگیرنده. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 859-872. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2522

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0