بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر ارتقای علمی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد
- 1 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد
- 2 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد
- 3 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شهرکرد
چکیده
یکی از مهمترین پدیده های آموزش که هوش مصنوعی است که با توجه به اهمیت و کاربرد آن در آموزش، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش ، در آینده ای نزدیک ضرورت می یابد بنابریان هدف پژوهش بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر ارتقای علمی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد می باشد. این تحقیق ازنظر پارادایم، چارچوب نظری و دیدگاهی، و از نوع پژوهش های کمی و اکتشافی بود، و به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آمارى شامل کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای شهرکرد اعم از دائمی،موقت ،رسمی، پیمانی و قراردادی به تعداد 101 نفر بود که در بخش های مختلف سازمان مشغول به فعالیت می باشند. در این پژوهش روش نمونه گیرى از نوع نمونه گیرى تصادفی طبقه ای مى باشد که به تفکیک زن و مرد از جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران 80 نفر بدست آمده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه هوش مصنوعی چن و همکاران (2022) و پرسشنامه ارتقا علمی عبدخدایی (1387) بود. روایایی پرسشنامه ها به کمک متخصصین تأیید و پایایی پرسشنامه ها به کمک ضریب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه هوش مصنوعی برابر 77/0 و برای پرسشنامه ارتقا علمی برابر 79/0 به دست آمد. و برای تحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد مدیریت هوش مصنوعی، تصمیمگیری مبتنی بر هوش مصنوعی، زیرساختهای هوش مصنوعی، مهارتهای هوش مصنوعی و تمایل به هوش مصنوعی بر ارتقای علمی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد اثرگذار می باشد.
- دفعات مشاهده مقاله: 0
- دفعات دانلود مقاله کامل : 0