رقابت در بازار محصول و انتخاب بدهی

  • آرزو احمدی راضی 1
  • مجتبی صفی پور 2
  • 1 کارشناسی ارشد، حسابداری، دانشگاه پیام نور، واحد قشم، هرمزگان، ایران
  • 2 دکتری تخصصی حسابداری، ، دانشگاه پیام نور، واحد قشم، هرمزگان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 658-682
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

در این پژوهش ارتباط بین رقابت در بازار محصول و انتخاب بدهی بررسی شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس در دوره زمانی 1392 الی 1398 بوده است. نمونه آماری به روش حذف سیستماتیک به تعداد 139 شرکت انتخاب شد. نرم افزار آماری مورد استفاده در این پژوهش Eviesw10 بوده است. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه ی گردآوری داده ها از نوع پیش رویدادی بوده است. تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک داده های پانل انجام شده است. مولفه های رقابت در بازار محصول در این تحقیق شامل شاخص هرفیندال، شاخص لرنر، تعداد شرکت ها، نسبت تمرکز فروش چهار شرکت بزرگ و شاخص حاشیه سود بوده است. نتایج نشان داد، بین رقابت در بازار محصول و انتخاب بدهی ارتباط معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: رقابت در بازار محصول، انتخاب بدهی

ارجاع به مقاله
احمدی راضی آ., & صفی پور م. (1403). رقابت در بازار محصول و انتخاب بدهی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 658-682. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2510

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0