بررسی تأثیرات برند بر روی نگرش و قصد رفتاری مشتریان (مورد مطالعه: بانک شهر)

  • شعله شیرزادی 1
  • محمود باغبان طرقدری 2
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، گرایش سیستم های اطلاعاتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدپیشوا ، پیشوا، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا و قرچک، پیشوا، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 634-646
چاپ شده: 1403-03-28

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرات برند بر روی نگرش و قصد رفتاری مشتریان بانک شهر می‌باشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری  داده‌ها توصیفی- پیمايشی است.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک شهر می­باشد که با استفاده از جدول مورگان 4 38نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به عنوان حجم نمونه  انتخاب شدند. به منظور جمع آوري داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد.روایی پرسشنامه‌ها محتوایی و پایایی پرسشنامه‌ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. برای بررسی فرضیه­های پژوهش از معادلات ساختاری استفاده شد.  نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط دوسویه بر نگرش نسبت به برند در مشتریان بانک شهر تأثیر دارد.تبادل احساسی بر نگرش نسبت به برند در مشتریان بانک شهرتأثیر دارد. کیفیت شراکت برند بر نگرش نسبت به برند در مشتریان بانک شهر تأثیر دارد. نگرش نسبت به برند بر قصد رفتاری مشتریان بانک شهرتأثیر دارد.

کلمات کلیدی: تاثیرات برند، نگرش، قصد رفتاری، مشتریان، بانک شهر

ارجاع به مقاله
شیرزادی ش., & باغبان طرقدری م. (1403). بررسی تأثیرات برند بر روی نگرش و قصد رفتاری مشتریان (مورد مطالعه: بانک شهر). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 634-646. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2502

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0