بررسی تأثیر میزان ساعت کاری بر بهره وری کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری

  • محبوبه امیرخانی نیا 1
  • پریسا توحیدی 2
  • سید حمید میرزمانی 3
  • 1 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد، ایران
  • 2 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد، ایران
  • 3 مدرس حسابداری آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شهرکرد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 318-325
چاپ شده: 1403-03-02

چکیده

هدف این پژوهش بررسی تأثیر میزان ساعت کاری بر بهره وری کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری است. این پژوهش که توصیفی-پیمایشی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی می باشد. جامعه آمارى شامل کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری اعم از دائمی، موقت، رسمی، پیمانی و قراردادی به تعداد 101 نفر بود که در بخش های مختلف سازمان مشغول به فعالیت می باشند. در این پژوهش روش نمونه گیرى از نوع نمونه گیرى تصادفی طبقه ای مى باشد که به تفکیک زن و مرد از جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران 80 نفر بدست آمده است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه ساعت کاری (حسومی و ساریخانی، 1389) و پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی هرسی و گلد اسمیت می باشد. روایایی پرسشنامه ها به کمک متخصصین تأیید و پایایی پرسشنامه ها به کمک ضریب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه ساعت کاری منابع انسانی برابر 81/0 و برای پرسشنامه بهره وری کارکنان برابر 79/0 به دست آمد؛ و برای تحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد میزان ساعت کاری بر بهره وری کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری همچنین ابعاد ساعت کاری شامل برنامه ریزی زمان بندی کار، اولویت بندی کار، تفویض اختیار، مکالمه تلفنی و پذیرش مراجعین بر بهره وری کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری اثرگذار می باشد.

کلمات کلیدی: ساعت کاری، بهره وری کارکنان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای

ارجاع به مقاله
امیرخانی نیا م., توحیدی پ., & میرزمانی س. ح. (1403). بررسی تأثیر میزان ساعت کاری بر بهره وری کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 318-325. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2446

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0