بررسی تاثیر توانمند سازی روانشناختی بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس)

  • طیب دهقانی 1
  • 1 Ph.D, human resource management, Member of the National Elite Foundation
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 456-469
چاپ شده: 1403-03-20

چکیده

به منظور کسب موفقیت در محیط در حال تغییر کسب و کار امروزی، سازمان ها به دانش، نظرات، انرژی و خلاقیت کلیه کارکنان، از پرسنل خط مقدم تا مدیران سطح بالا، نیازمندند؛ بنابراین جستجوی راه هایی برای افزایش کارآیی و به کارگیری حداکثر توانایی های کارکنان در جهت تحقق هدف های سازمانی یکی از موضوعات و دغدغه های همیشگی مدیران و صاحب نظران علم مدیریت بوده است؛ تا آنجایی که در سال های اخیر واژه توانمند سازی به بخشی از زبان روزمره مدیریت تبدیل شده است لذا هدف اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر توانمند سازی روانشناختی بر ارزش ویژه برند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس میباشد. تحقیق از نظر هدف کابردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، همبستگی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر دوجامعه اساتید و کارکنان و دیگری تمامی دانشجویان دانشکده های مختلف می باشد روش نمونه بصورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای با استفاده از فرمول کوکران بکار گرفته شده است. از پرسشنامه های استاندارد اسپریتزر و میشرا (1997) جهت سنجش شاخص های توانمند سازی روانشناختی و جی هرن و یانگ (2010) جهت سنجش مولفه ارزش ویژه برند استفاده شده است. نتایج حاصله مبین آن است که تمامی ابعاد توانمند سازی روانشناختی کارکنان و اساتید دانشگاه دارای اعتبار لازم جهت افزایش ارزش ویزه برند از منظر شاخص های توانمند سازی میباشند.

کلمات کلیدی: توانمند سازی روانشناختی، ارزش ویژه برند، دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

ارجاع به مقاله
دهقانی ط. (1403). بررسی تاثیر توانمند سازی روانشناختی بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 456-469. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2406

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0