ارائه مدل توسعه فروش با توجه به نقش اطلاع رسانی و سیستم ارسال

  • عبدالحسین کرمپور 1
  • محمدحسن فهمیده 2
  • 1 عضو هیأت علمی و استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی_استراتژیک، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 494-506
چاپ شده: 1403-03-20

چکیده

با توجه به نفوذ رسانه های ارتباطی جدید در همه شئون زندگی مردم، امروزه استفاده از تلفن همراه برای عموم مردم امری رایج و فراگیر شده است و همین قدرت نفوذ این ابزار را در رونق کسب و کارها تقویت نموده است. افزایش روز افزون کاربرد های مختلف تلفن همراه در فعالیت های اقتصادی و تجاری مردم به گونه ای شده است که با پیشرفت های تکنولوژی بسیاری از فعالیت های روزمره با بکارگیری این ابزار، به نحو ساده تر و کم هزینه تری انجام می پذیرد. فعالیت های تبلیغاتی شرکت ها نیز از این امر مستثنی نبوده و بخش قابل توجهی از آنها توسط کارکرد های مختلف تلفن همراه انجام می شود. در این تحقیق نیز محققین به دنبال این مطلب هستند که ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه تا چه میزان در افزایش فروش محصولات عرضه کنندگان پوشاک در شهر تهران، تاثیر داشته است؟ در این خصوص در این پژوهش اقدام به مطالعه تاثیر سیستم های پیام دهی تلفن همراه بر افزایش فروش فروشندگان پوشاک شهر تهران شده است. به این صورت که با تهیه پرسشنامه استاندارد که دارای روایی و پایایی مناسب می باشد اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص تاثیرات سیستم پیام دهی تلفن همراه با میزان فروش در مراکز معتبر عرضه کننده پوشاک شده که با توجه به بررسی صورت گرفته 128 واحد از سیستم پیام دهی تلفن همراه شرکت نوین همراه اول در شهر تهران استفاده می کردند که با توجه به کم بودن جامعه از روش سرشماری استفاده شده و از هیچ روش نمونه گیری استفاده نشده است. به منظور تشریح جامعه آماری از آمار توصیفی استفاده شده و همچنین برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون t استفاده شده است که با توجه به نتایج بدست آمده از تحلیل آماری نشان می دهد که فرضیات پژوهش تأیید گردیده اند.

کلمات کلیدی: بازاریابی، سامانه پیام کوتاه، افزایش فروش، فروشندگان پوشاک

ارجاع به مقاله
کرمپور ع., & فهمیده م. (1403). ارائه مدل توسعه فروش با توجه به نقش اطلاع رسانی و سیستم ارسال. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 494-506. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2389

  • دفعات مشاهده مقاله: 0
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 0