طراحی و ارزیابی محتوای متناسب با زیر ساخت های فرآیند زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف
- 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا، پیشوا، ایران
- 2 استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا، پیشوا، ایران
- 3 مدرس گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا، پیشوا، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر « طراحی و ارزیابی محتوای متناسب با زیر ساخت های فرآیند زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف » میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه فرشبافان شهر کاشان میباشد که براساس روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران 384 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. به منظور جمع آوري دادهها از پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامهها محتوایی و پایایی پرسشنامهها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. دادهها توسط نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش آمار توصیفی از فراوانی، درصد فراوانی و نمودارها استفاده شد. در بخش آمار استنباطی ابتدا از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت تشخیص نرمال بودن دادهها استفاده شد و چون دادهها نرمال تشخیص داده شدند، از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که الگوی نظام تولید بر زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف تاثیر دارد. مدیریت دانش و اطلاعات بر زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف تاثیر دارد. مدیریت ظرفیت بر زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف تاثیر دارد. مدیریت و رهبری بر زنجیره ارزش در حوزه مدیریت هنر صنعت فرش دستباف تاثیر دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 152
- دفعات دانلود مقاله کامل : 172