بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری سازمانی با توجه به نقش میانجی شبکه های اجتماعی
- 1 کارشناس بیمههای عمر و تامین آتیه و مکمل بازنشستگی گروهی- بیمه پاسارگاد، ایران
- 2 کارشناس مسئول بیمههای مسئولیت- بیمه پارسارگاد، ایران
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری سازمانی با توجه به نقش میانجی شبکه های اجتماعی بوده است. گونه کار تحقیقاتی کاربردی است، و روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از گونه پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل کارکنان شرکت بیمه پاسارگاد در شهر تهران به تعداد 700 می باشد. جهت نمونه گیری از فرمول کوهن محاسبه شد و حجم نمونه تعداد 248 نفر به دست آمده است. دادهها مورد احتیاج به دو روش مطالعات کتابخانهای (به مقصود تدوین فرضیات) و روش میدانی (به مقصود آزمون فرضیات) گردآوری شد. از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی؛ پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی؛ و پرسشنامه استاندارد فناوری شبکه های اجتماعی استفاده شد. در این مطالعه به مقصود تعیین پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ، استفاده و با بهره گیری از نرمافزار Smart PLS 3 دادهها واکاوی شد. روش تجزیه و واکاوی دادهها هم حداقل مربعات جزئی میباشد. نتایج بیان میکند که فرهنگ سازمانی بر نوآوری سازمانی با توجه به نقش میانجی شبکه های اجتماعی تاثیر معناداری دارد. همچنین فرهنگ سازمانی بر نوآوری سازمانی و شبکه های اجتماعی تاثیر معناداری دارد. طبق نتایج شبکه های اجتماعی بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 0
- دفعات دانلود مقاله کامل : 0