تأثیر تجربه و رضایت مشتریان از برند بر قصد خرید مجدد در خرده فروشی‌های آنلاین از طریق نقش تعدیلی هم آفرینی برند (مطالعه موردی: شرکت دیجی کالا)

  • طناز شیبانی 1
  • تابع جماعت 2
  • 1 داتشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ايران
  • 2 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 130-141
چاپ شده: 1402-11-29

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر تجربه و رضایت مشتریان از برند بر قصد خرید مجدد در خرده فروشی‌های آنلاین از طریق نقش تعدیلی هم آفرینی برند در فروشگاه دیجی کالا صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر روش و ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد. روش‌هاي گردآوري اطلاعات پژوهش به دو دسته كتابخانه‌اي و ميداني تقسيم مي‌شود. بعد از تنظيم اهداف و سؤالات پژوهش، پرسشنامه­اي مرکب از 4 بعد اصلی و 22 سؤال تهيه و تنظيم شد و میان جامعه آماری توزیع گردد. جامعه آماري اين تحقيق شامل مشتریان فروشگاه دیجی کالا است و تعداد 330 نفر نمونه، جهت پخش پرسشنامه انتخاب شده است. شیوه نمونه گیری در این تحقیق روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. براي بررسي روايي پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. براي محاسبه پايايي از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده گرديد و پايائي پرسشنامه بسيار مطلوب ارزيابي گرديده است. براي تجزيه و تحليل داده‌هاي گردآوري شده و براي تعيين روابط بين متغيرها نيز از تکنيک مدل‌يابي معادلات ساختاري بهره گرفته شده است. همچنين تجزيه و تحليل داده‌هاي بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماري SPSS و LISREL صورت گرفته است. بر اساس نتایج تحقیق مشخص گردید هم آفرینی برند ارتباط میان تجربه و رضایت مشتریان از برند بر قصد خرید مجدد را تعدیل می‌کند. همچنین در بررسی فرضیه های فرعی تحقیق مشخص شد تجربه و رضایت مشتریان از برند بر قصد خرید مجدد و هم آفرینی برند تأثیرگذار است.

کلمات کلیدی: تجربه مشتریان، رضایت مشتریان از برند، هم آفرینی برند، قصد خرید مجدد

ارجاع به مقاله
شیبانی ط., & جماعت ت. (1402). تأثیر تجربه و رضایت مشتریان از برند بر قصد خرید مجدد در خرده فروشی‌های آنلاین از طریق نقش تعدیلی هم آفرینی برند (مطالعه موردی: شرکت دیجی کالا). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 130-141. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2322

  • دفعات مشاهده مقاله: 234
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 159