مروری بر نقش شبکه های اجتماعی و آموزش شهروندی در بین نوجوانان با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش

  • حمیده جلیلوند 1
  • راحله جلیلوند 2
  • بتول سخن سنج 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت تحول
  • 2 لیسانس امور تربیتی
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 27 (1402) , صفحه 97-108
چاپ شده: 1402-11-20

چکیده

امروزه شبکه‌های اجتماعی همواره بهترین مکان برای اجرای کمپین‌های مردمی است. صاحبان کسب و کار با هوشمندی توانسته‌اند روی موج این کمپین‌های تبلیغاتی سوار شوند و به محبوبیت برند خود بیافزایند. شبکه‌های اجتماعی طی چند سال اخیر نقش بسزایی در انعکاس این پدیده‌های اجتماعی داشته است. کافیست نگاهی اجمالی به صفحه تجاری برندها در شبکه‌های اجتماعی بیاندازید تا شاهد پیشرفت آنها در این جامعه مجازی باشید. در این چند سالی که از شروع به فعالیت شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد (از سال ۲۰۱۰) برندها و کسب و کارهای معتبر و بزرگ با استفاده از فعالیت و حضور در این شبکه اجتماعی توانسته‌اند فالوورهای میلیونی را برای خود جذب نموده و از طریق این بستر به ساده‌ترین شکل ممکن و سریع‌ترین حالت و البته با کمتری هزینه به تبلیغات محصولات خود بپردازند؛ و از طرفی مدرسه نقش مهمی در رشد شخصیت و انتقال دانش و مهارت های زندگی به آنها دارد، در نتيجه آشنایی با شهروند و شهروندی نیز از جمله مهارتهایی است که در مدرسه باید آموزش داده شود و دانش آموزان رده های مختلف تحصیلی باید حقوق، تکالیف و مسئولیتهای شهروندی را در مدرسه فرابگیرند. در این مقاله به روش کتابخانه ای مروری بر نقش شبکه های اجتماعی و آموزش شهروندی در بین نوجوانان با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش خواهیم داشت.

کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی، آموزش شهروندی، نوجوانان، اهمیت آموزش

ارجاع به مقاله
جلیلوند ح., جلیلوند ر., & سخن سنج ب. (1402). مروری بر نقش شبکه های اجتماعی و آموزش شهروندی در بین نوجوانان با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(27), 97-108. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2318

  • دفعات مشاهده مقاله: 142
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 207