استراتژی هایی برای بیان ارزش یک دوره کارورزی

  • ندا شعبانی 1
  • سلماز فرامرزی گروسی 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور میاندوآب، ایران
  • 2 استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 24 (1402) , صفحه 1839-1853
چاپ شده: 1402-03-25

چکیده

در سند تحول بنیادین‌ به‌ دو مقوله‌ ی‌ مهم‌ پژوهش‌ و کارورزی‌ اشاره شده است‌ که‌ هر دو از اهمیت‌ زیادی‌ برخوردارند. در این‌ میان، کارورزی‌ از اهمیت‌ ویژه ای‌ برخوردار است‌. از آن جا که‌ به‌ گفته‌ ی‌ برخی‌ از صاحب‌ نظران، معلمی‌ حرفه‌ ای‌ است‌ که‌ هزاران فوت و فن‌ دارد، نیاز است‌ که‌ معلمان آینده ی‌ این‌ مرز و بوم از طریق‌ » کارورزی‌«، تعلیم‌ دیده و مهارت بیابند تا توانمندی‌ ها و همچنین‌ ناتوانایی‌ های‌ دانش‌ آموزان را تشخیص‌ دهند و بتوانند علایق‌ آن ها را کنار هم‌ بچینند و با عنصر محبت‌، به‌ تعلیم‌ و تربیت‌ دانش‌ آموزان بپردازند. یک‌ معلم‌ ماهر و کارآزموده نه‌ تنها می‌ تواند توانایی‌ های‌ ذهنی‌ و عاطفی‌ شاگردانش‌ را پرورش دهد، بلکه‌ اختلالات و نارسایی‌ های‌ آنان را نیز پیدا کرده و برای‌ تصحیح‌ آنان می‌ کوشد تا نسل‌ مفیدی‌ به‌ جامعه‌ تحویل‌ دهد و در راستای‌ تحقق‌ چشم‌ انداز ١٤٠٤، گام بردارد.

کلمات کلیدی: استراتژی، دوره کارورزی، پژوهش، ارزش

ارجاع به مقاله
شعبانی ن., & فرامرزی گروسی س. (1402). استراتژی هایی برای بیان ارزش یک دوره کارورزی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(24), 1839-1853. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2103

  • دفعات مشاهده مقاله: 313
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 489