تأثیر اعتماد مشتریان بر قصد خرید مجدد آن ها از فروشگاه های ورزشی شهر اردبیل
- 1 کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران https://orcid.org/0000-0003-4549-2574
- 2 دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران http://orcid.org/0000-0002-5483-7194
- 3 کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران https://orcid.org/0009-0008-9335-2510
چکیده
ﺗﺠﺮﺑﺔ قبلی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن از ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ بر اعتماد وتصمیم آنان اﺛﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﻳﺎ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﮕﺬارد. از اینرو هدف از پژوهش، اهمیت نقش اعتماد مشتریان بر قصد خرید آنان از فروشگاههای ورزشی اردبیل بود. پژوهش حاضر از نوع کاربردی- بنیادی است و از روش کتابخانهای و روش میدانی برای جمعآوری سؤالات پژوهش استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی شهروندان اردبیلی است که از سال 1399 حداقل یکبار از فروشگاههای ورزشی خرید انجام داده باشند. وبا استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، در مجموع 216 نفر تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمونهای آماری توصیفی و استنباطی و برای پایایی مقاله از روش آلفای کرونباخ در نرم افزار Spss محاسبه شد. با توجه به آزمون همبستگی صورت گرفته بر روی مقادیر مشخص گردید که متغیر ملاک "اعتماد" نسبت به متغیر ملاک دیگر یعنی "قصد خرید" همبستگی بیشتر و تاثیر بیشتری در جلب رضایت و اعتماد مشتری دارد و فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات نسبتا باید توجه بیشتری باید به این متغیر ملاک با مولفه های آن داشته باشند. به نظر میرسد که اعتماد ایجاد شده بین خریدار و فروشنده، مسئله اصلی در ایجاد یک رابطه ی سودمند و دوطرفه است و باعث ایجاد رضایت مشتریان خواهد شد.
- دفعات مشاهده مقاله: 596
- دفعات دانلود مقاله کامل : 478