تأثیر اعتماد مشتریان بر قصد خرید مجدد آن ها از فروشگاه های ورزشی شهر اردبیل

  • حامد خیرالهی میدانی 1
  • نسرین عزیزیان کهن 2
  • صدف حصاری 3
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 24 (1402) , صفحه 212-223
چاپ شده: 1402-02-07

چکیده

ﺗﺠﺮﺑﺔ قبلی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن از ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻲ‌ﺗﻮاﻧﺪ بر اعتماد وتصمیم آنان اﺛﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﻳﺎ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﮕﺬارد. از این‌رو هدف از پژوهش، اهمیت نقش اعتماد مشتریان بر قصد خرید آنان از فروشگاه‌های ورزشی اردبیل بود. پژوهش حاضر از نوع کاربردی- بنیادی است و از روش کتابخانه‌ای و روش میدانی برای جمع‌آوری سؤالات پژوهش استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی شهروندان اردبیلی است که از سال 1399 حداقل یکبار از فروشگاه­های ورزشی خرید انجام داده باشند. وبا استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، در مجموع 216 نفر تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی و برای پایایی مقاله از روش آلفای کرونباخ در نرم افزار Spss محاسبه شد. با توجه به آزمون همبستگی صورت گرفته بر روی مقادیر مشخص گردید که متغیر ملاک "اعتماد" نسبت به متغیر ملاک دیگر یعنی "قصد خرید" همبستگی بیشتر و تاثیر بیشتری در جلب رضایت و اعتماد مشتری دارد و فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات نسبتا باید توجه بیشتری باید به این متغیر ملاک با مولفه های آن داشته باشند. به نظر می­رسد که اعتماد ایجاد شده بین خریدار و فروشنده، مسئله اصلی در ایجاد یک رابطه ی سودمند و دوطرفه است و باعث ایجاد رضایت مشتریان خواهد شد.

کلمات کلیدی: اعتماد، قصد خرید، مشتریان، فروشگاه های‌ ورزشی، اردبیل

ارجاع به مقاله
خیرالهی میدانی ح., عزیزیان کهن ن., & حصاری ص. (1402). تأثیر اعتماد مشتریان بر قصد خرید مجدد آن ها از فروشگاه های ورزشی شهر اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(24), 212-223. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1862

  • دفعات مشاهده مقاله: 596
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 478