نقش میانجی گری نوآوری سازمانی بر تأثیر فرهنگ سازمانی بر مزیت رقابتی
- 1 کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش میانجیگری نوآوری سازمانی بر تأثیر فرهنگ سازمانی بر مزیت رقابتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز میباشد. در این پژوهش روش تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ زمان اجرا و منطق اجرا به ترتیب مقطعی و استقرایی است. همچنین تحقیقی توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی است. در تحقيق حاضر، جامعه آماري شامل کلیهی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز میباشد که برابر با 50 نفر بوده است. از بین جامعه آماری تعداد 44 نفر را با استفاده از روش نمونه گیری جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب و روش نمونهگیری مورد استفاده از نوع تصادفي ساده ميباشد. در اين پژوهش براي جمع آوري دادهها از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی رابینز (1998)، پرسشنامه استاندارد مزیت رقابتی لی و همکاران (2006) و پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی که به صورت ترکیبی از پرسشنامه¬هاي جیمنز و همکاران (2008)، پنیادز (2006) و پراجگو و سوهل (2006) استفاده شده است. همچنین میزان روایی و پایایی متغیرها محاسبه شد که متغیرها و مولفهای آنها از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار شدند. در انجام آن از تکنیکهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده میشود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمونهای تحلیل عاملی، معادلات ساختاری و آزمون سوبل با استفاده از نرمافزارهای آماری Spss 22 و Smart Pls انجام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد، فرهنگ سازمانی بر نوآوری سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، فرهنگ سازمانی بر مزیت رقابتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، تأثیر مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نوآوری سازمانی بر مزیت رقابتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، تأثیر معناداری وجود ندارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 595
- دفعات دانلود مقاله کامل : 500