بررسی تاثیر عوامل روانشناختی بر قصد خرید و تعهد مشتری (مطالعه موردی: مشتریان پوشاک هاکوپیان مشهد)

  • محمد قاسمی نامقی 1
  • سهراب خرمیان طوسی 2
  • 1 استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر، مشهد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 9 (1398) , صفحه 71-81
چاپ شده: 1398-05-04

چکیده

تحقيق حاضر با هدف بررسی تاثیر عوامل روانشناختی بر قصد خرید و تعهد مشتری انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان شرکت هاکوپیان مشهد می‌باشند؛ که با استفاده از جدول مورگان، چون جامعه نامحدود می باشد تعداد 385 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که بصورت تصادفی پرسشنامه بین آنان توزیع گردید در این تحقیق از پرسشنامه استفاده گردید این تحقیق از نظر روش اجرا توصیفی- همبستگی است پايايي پرسشنامه‌ها با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ بالاتر از 7/0 به دست آمد که می‌توان گفت ابزار از پایایی مناسب برخوردار است. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است. در قسمت آزمون فرضیات تحقیق، با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 2، از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که عوامل روانشناختی به طور مثبت بر قصد خرید و تعهد مشتری موثر است.

کلمات کلیدی: قصد خرید, تعهد مشتری, عوامل روانشناختی

ارجاع به مقاله
قاسمی نامقی م., & خرمیان طوسی س. (1398). بررسی تاثیر عوامل روانشناختی بر قصد خرید و تعهد مشتری (مطالعه موردی: مشتریان پوشاک هاکوپیان مشهد). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(9), 71-81. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/177

  • دفعات مشاهده مقاله: 282
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 255