تاثیر جهت گیری استراتژیک و قابلیت زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی فرهنگ یادگیری و مزیت رقابتی (مورد مطالعه: شرکت سایپا دیزل)
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
- 2 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، گروه مدیریت كرج، ايران
- 3 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، گروه مدیریت كرج، ايران
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک و قابلیت زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی فرهنگ یادگیری ومزیت رقابتی (مورد مطالعه: شرکت سایپا دیزل) می باشد. روش تحقیق بکار گرفته شده، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و از حيث هدف يك تحقيق كاربردي است. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت سایپا دیزل تهران می باشد که تعداد آنها 2000 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 322 نفر براورد گردید که برای نمونه گیری از روش تصادفی در دسترس استفاده شد. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع اوری و بوسیله نرم افزار Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان دهنده تایید فرضیه های تحقیق بوده و بیان می داردکه جهت گیری استراتژیک و قابلیت زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی فرهنگ یادگیری ومزیت رقابتی تاثیر معناداری در بین کارکنان شرکت سایپا دیزل دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 340
- دفعات دانلود مقاله کامل : 218