تاثير مولفه هاي آميخته بازاريابي بر مديريت استراتژيك برند به منظور بهبود ارزش ويژه برند
- 1 دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، باشگاه پژوهشگران جوان، واحد آستارا، دانشگاه آزاد اسلامی، آستارا، ایران
چکیده
در اين مقاله با توجه به یافتههای نظري موجود، مدل معادلات ساختاري تاثیر عناصر منتخب آميزه بازاریابی بر ارزش ویژه برند،تعریف شده است. فرضیههای تحقیق، مطابق با مدل معادلات ساختاري تعریف شده، مشخص گردید و به منظور آزمون مدل تعریف شده و فرضیات تحقیق، نمونه اي شامل 424 پاسخگو از مشتريان گوشي هاي تلفن همراه و تلويزيون در استان گيلان انتخاب شدند. به منظورآزمون مدل ساختاری تاثیر مولفه هاي بازاریابی بر ارزش ویژه برند، ، اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار LISLER مورد تحلیل قرارگرفتند. نتایج پژوهش نشان دادند که مدل معادلات ساختاري سطح قابل قبولی از تناسب با دادههای تجربی را دارا است. ضرایب ساختاری محاسبه شده و ضرایب موثر غیرمستقیم، جهت و شدت تاثیرات هريك از عناصر آميزه بازاریابی بر ارزش ویژه برند،را نشان میدهند. در نهایت، مفاهیم نتایج تحقیق برای مدیریت استراتژيك برند،در نظريه و عمل مورد تحلیل و بحث قرار گرفتند.
- دفعات مشاهده مقاله: 206
- دفعات دانلود مقاله کامل : 210