نقش ممیزی بازاریابی و کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت بیمه سینا در غرب کشور

  • سمیرا پورصفر 1
  • میلاد شورینی 2
  • 1 کارشناسی ارشد - مدیریت بازرگانی، گرایش بیمه – دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران
  • 2 کارشناسی – غیر انتفاعی تجن قائمشهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 22 (1401) , صفحه 1054-1070
چاپ شده: 1401-09-26

چکیده

پژوهش حاضر به موضوع بررسی نقش ممیزی بازاریابی و کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت غرب کشور پرداخت. تحقيق حاضر از لحاظ هدف يك تحقيق کاربردی، از لحاظ روش جزء تحقيقات توصيفي از نوع همبستگي و از لحاظ شيوه گردآوري داده‌ها يك تحقيق كمي مي‌باشد. جامعه آماري پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت بیمه سینا در غرب کشور شامل استان های همدان، کرمانشاه و سنندج در سال 1401 مي باشند. حجم نمونه با برآوردي از جامعه آماري و با استفاده از جدول مورگان و كرجسي با روش طبقه ای نسبی (به نسبت استان های واقع در غرب کشور) انتخاب شد که تعداد آنها 88 نفر می‌باشد. متغیر ممیزی بازاریابی با پرسشنامه کاتلر (2002) كه داراي 19 سؤال است سنجیده شد. متغیر کیفیت با پرسشنامه 13 سوالی زهیر و نارسیکارا (2016) و عملکرد شرکت با پرسشنامه 17 سوالی نيون (2006) سنجش شد. نتایج پژوهش نشان داد ممیزی بازاریابی به میزان 49% و کیفیت خدمات به میزان 45% بر عملکرد شزکت بیمه تأثیرمی گذارد. همینطور ممیزی بازاریابی به میزان 90% و کیفیت خدمات به میزان 89%، عملکرد شرکت بیمه را تبیین می کنند و ممیزی بازاریابی به میزان 90% و کیفیت خدمات به میزان 89%، عملکرد شرکت بیمه را تبیین می کنند، بنابراین در کل می توان نتیجه گرفت که کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت بیمه تاثیر دارد.

کلمات کلیدی: ممیزی بازاریابی، کیفیت خدمات، عملکرد شرکت بیمه

ارجاع به مقاله
پورصفر س., & شورینی م. (1401). نقش ممیزی بازاریابی و کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت بیمه سینا در غرب کشور. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(22), 1054-1070. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1682

  • دفعات مشاهده مقاله: 189
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 185