بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین بر انگیزه خدمات عمومی (مطالعه موردی: شهرداری منطقه 4 مشهد)

  • وحید صادقی تربتی 1
  • محمد ساسانی 2
  • سهراب خرمیان طوسی 3
  • مسعود پورحسن شهری 4
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی کاویان، مشهد، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی کاویان، مشهد، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی خرد گرایان مطهر، مشهد، ایران
  • 4 کارشناس ارشد عمران، دانشگاه صنعتی قوچان، مشهد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 140-152
چاپ شده: 1398-03-21

چکیده

تحقيق حاضر با هدف بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین بر انگیزه خدمات عمومی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان منطقه 4 شهرداری مشهد به تعداد 200 نفر می‌باشند؛ که با استفاده از جدول مورگان تعداد 127 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که بصورت تصادفی پرسشنامه بین آنان توزیع گردید در این تحقیق از پرسشنامه رهبری تحول آفرین باس و آولیو (2000) و پرسشنامه انگیزه خدمات عمومی پری و وایز (1997) استفاده گردید این تحقیق از نظر روش اجرا توصیفی- همبستگی است. پايايي پرسشنامه‌ها با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ بالاتر از 7/0 به دست آمد که می‌توان گفت ابزار از پایایی مناسب برخوردار است. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است. در قسمت آزمون فرضیات تحقیق، با استفاده از نرم افزار  smart PLS، نسخه 2، از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافته ها نشان داد که رهبری تحول آفرین به طور مثبتی بر انگیزه خدمات عمومی موثر است.

کلمات کلیدی: رهبری تحول آفرین, انگیزه خدمات عمومی, انگیزه

ارجاع به مقاله
تربتی و. ص., ساسانی م., خرمیان طوسی س., & پورحسن شهری م. (1398). بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین بر انگیزه خدمات عمومی (مطالعه موردی: شهرداری منطقه 4 مشهد). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 140-152. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/168

  • دفعات مشاهده مقاله: 444
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 353