نقش تکنولوژی اطلاعات بر ارتقای نوآوری خدماتی از طریق نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در شرکتهای دانش بنیان

  • ندا احمدي زنجاني مقدم 1
  • پونه احمدی زنجانی مقدم 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد، مترجمی زیان انگلیسی، دانشکده زبان، دانشگاه تهران، تهران، ایران
  • 2 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 126-139
چاپ شده: 1398-03-21

چکیده

قابلیت های تکنولوژی اطلاعات نقش مهمی در محیط پرسرعت و در حال تغییر ایفا می کند. این نکته قابل تاکید است که سازمان هایی که فناوری اطلاعات و قابلیت استفاده از آن را دارند از نظر کسب، ذخیره و انتقال دانش می توانند پیشرو دیگر سازمان ها باشند و فناوری در کمیت وکیفیت نوآوری خدماتی بسیار موثر است و کارآفرینی سازمانی از جمله عوامل کلیدی در بهبود وارتقای نوآوری خدماتی است. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر قابلیت های تکنولوژی اطلاعات بر نوآوری خدماتی از طریق کارآفرینی سازمانی می پردازد. از لحاظ روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق 5 تا از شرکت های دانش بنیان شهر تهران است؛ که در مجموع 180 نفر از این شرکتها به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند و اطلاعات آنها از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار  PLS 2.2 استفاده گردیده است. بررسی نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که تکنولوژی اطلاعات از طریق کارآفرینی بر نوآوری خدماتی تاثیر مثبت دارد. از سوی دیگر تاثیر تکنولوژی اطلاعات و کارآفرینی بر نوآوری خدمانی معنادار شده است.

کلمات کلیدی: تکنولوژی اطلاعات, نوآوری خدماتی, کارآفرینی سازمانی, شرکت‌های دانش بنیان

ارجاع به مقاله
احمدي زنجاني مقدم ن., & احمدی زنجانی مقدم پ. (1398). نقش تکنولوژی اطلاعات بر ارتقای نوآوری خدماتی از طریق نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در شرکتهای دانش بنیان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 126-139. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/167

  • دفعات مشاهده مقاله: 416
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 338