بررسی تاثیر هویت برند بر عملکرد کسب وکار از طریق نقش میانجی اعتماد به برند
- 1 کارشناسی ارشد، مدیریت MBA، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
- 2 دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد، تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر هویت برند بر عملکرد کسب وکار از طریق نقش میانجی اعتماد به برند می پردازد. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي واز نوع پیمایشی ميباشد. همچنين جامعه آماري تحقيق حاضر شامل كلية مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران می باشند. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود 384 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر نمونهگيري خوشه ای ميباشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 0.813 روايي ابزار با روش محتوايي و سازه مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار SPSS 22 و LISREL 8.8 و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است كه برند به عنوان محصول (خدمت)، برند به عنوان سمبل، برند به عنوان سازمان و برند به عنوان شخص بر عملکرد کسب وکار بانک ملت تاثیر مثبت دارد. اين در حالي است كه تاثير برند به عنوان محصول (خدمت) بر عملکرد کسب وکار نسبت به ساير عوامل بيشتر بوده است. بعلاوه نتایج فرضیه میانجی نشان داد هویت برند از طریق اعتماد به برند بر عملکرد کسب وکار در شعبات مرکزی بانک ملت شهر تهران تاثیر مثبت داشته است.
- دفعات مشاهده مقاله: 489
- دفعات دانلود مقاله کامل : 352