نقش خلاقیت و عوامل مؤثر بر آن در کارایی روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک، کارشناس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر
چکیده
خلاقیت و نوآوری مهمترین عامل در راستای حفظ سازمان در محیط رقابتی میباشد. فکرها و ایدههای نو و اجرای صحیح آنها منجر به افزایش کارایی و اثربخشی سازمان شده و آن را در دستیابی به اهداف یاری میرساند. در این مقاله ماهیت، تعاریف و ارتباط خلاقیت و نوآوری بررسی میشود و راهکارهای توسعه آن در روابط عمومی به صورت مقاله مروری در سال 1401 موردمطالعه قرار میگیرد. روابط عمومی به دور از خلاقیت و نوآوری طی این مقاله بهعنوان نهادی فاقد پویایی و گرفتار در مشکلات ناشی از روزمرگی معرفی میشود. هدف از نگارش، آسیبشناسی رشد خلاقیت و نوآوری بهصورت علمی و عملی در روابط عمومی است. در این پژوهش از مقالات نمایه شده در پایگاههای اطلاعاتی علم نت، سیویلیکا، اس.آی.دی، مگیران، ایرانداک، گوگل اسکالر، ساینس دایرکت، امرالد استفاده شد. مجموعه مقالات بررسی شده شامل 30 مقاله بود و در جستجوی مقالات، کلمات کلیدی به کار رفته شامل این کلیدواژهها بود: خلاقیت، نوآوری، روابط عمومی، کارکرد روابط عمومی، بیمه روستاییان و عشایر. مقالاتی که حجم نمونه نامشخصی داشت و مقالاتی که در آنها نحوه اجرا بهخوبی مشخص نشده بود و یا مقالاتی که ارتباط محتوایی زیادی با پژوهش نداشتند در روند مطالعه حذف شدند. نتایج این پژوهش نشان داد روابط عمومیها بهعنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف سازمانها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء میکنند و نقش روابط عمومی و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست خلاقیت در این بخش از سازمان موجب تولید ایدههای مفید و تازه و فرایند مسئله یابی، راهحلیابی، ارزیابی راهحلها و اجرای راهحلهای اصیل و بدیع توسط فرد و یا گروه درروابط عمومی در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده و موجب ارتباط بهتر کارگزان و رضایت بیشتر بیمه شدگان میشود.
- دفعات مشاهده مقاله: 216
- دفعات دانلود مقاله کامل : 185