بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری در سازمان

  • فیروزه حاجی علی اکبری 1
  • حسین نظری فرخی 2
  • 1 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
  • 2 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 15-31
چاپ شده: 1398-03-21

چکیده

می­توان گفت انجام هرگونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان تنها از طریق فرهنگ آن سازمان امکان پذیر می­باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر با توجه به اهميت و ضرورت وجود نوآوري در سازمان­ها و تأثیر فرهنگ سازمانی بر این نوآوری، رابطة بين فرهنگ حاكم بر سازمان­ها و نوآوری در سازمان را مورد بررسي قرار داده است. نوع پژوهش، کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است که در آن فرهنگ سازماني و ابعاد آن متغيرهای مستقل و نوآوری سازماني متغیر وابسته است. حجم نمونه شامل 112 نفر از پرسنل مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود. به منظور بررسی ارتباط بین متغیرها و از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. به این منظور اطلاعات کسب شده توسط نرم افزار SPSS 22 تجزیه و تحلیل گردید. در نهایت پس از تحلیل داده­های گردآوری شده این نتیجه حاصل شده که فرهنگ سازمانی، بر رویکرد سازمان نسبت به مقوله­ی نوآوری تأثیرگذار است.

کلمات کلیدی: فرهنگ سازمانی, نوآوری, سازمان

ارجاع به مقاله
حاجی علی اکبری ف., & نظری فرخی ح. (1398). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری در سازمان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 15-31. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/160

  • دفعات مشاهده مقاله: 835
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 655