بررسی تاثیر بین المللی سازی شرکتهای کوچک و متوسط بر نوآوری

  • سیده هنگامه رضوی 1
  • 1 دانشجوی دکتری حسابداری،دانشگاه آزاد ساری
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 1-19
چاپ شده: 1398-02-17

چکیده

امروزه در نظریات رشد و توسعه اقتصادی نوآوری در فرآیند تولید یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده توسعه‌یافتگی و رشد بلندمدت اقتصاد کشورها محسوب می‌شود. نوآوری امکان افزایش سود و سهم بازاری بنگاه‌ها را فراهم کرده و رشد اقتصادی بالاتر را نتیجه می‌دهد. مفهوم نوآوری در طی سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی تکامل پیدا کرده است. پیامد تحولات در مفهوم نوآوری ورود به بین المللی شدن شرکتها به عنوان یکی از عوامل اصلی تبیین‌کننده نوآوری است. در واقع پس از تحولات  مبتنی بر نوآوری صاحب نظران دریافتند نوآوری صرفاً تابعی از اشکال ملموس نیست بلکه یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده در تحقق نوآوری یک بین المللی شدن شرکتها است. در این پژوهش با استفاده تئوری ها و نظرات متعدد کارشناسان و کاردان ها دریافتیم که نوآوری از مهم ترین جنبه های یک شرکت است و مکمل آن بین المللی سازی شرکت های کوچک و متوسط است که بتوان بازار مناسبی جهت ارائه نوآوری ها بدست آورد.

کلمات کلیدی: شرکتهای کوچک و متوسط, نوآوری, بین المللی سازی

ارجاع به مقاله
رضوی س. ه. (1398). بررسی تاثیر بین المللی سازی شرکتهای کوچک و متوسط بر نوآوری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 1-19. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/145

  • دفعات مشاهده مقاله: 222
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 342