تأثیر مدیریت آموزشی بر امید تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش آموزان در مدارس استان گیلان

  • یگانه پوراصلان 1
  • 1 کارشناسی آموزش ابتدایی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 2452-2461
چاپ شده: 1401-03-31

چکیده

هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی میزان تأثیرگذاری مدیریت آموزشی بر امید تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش آموزان در مدارس استان گیلان می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. تحقيق کاربردي پژوهشي است که با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها، روش ها، ابزار، وسايل، توليدات، ساختارها و الگوهاي مورد استفاده جوامع انساني انجام مي شود و چون تاثیر گذاری بین سه متغیر را مورد سنجش قرار می دهد از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل دانش آموزان مدارس استان گیلان (متوسطه اول) می باشد که تعداد آنها نامحدود بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه های نامحدود 384 نفر براورد گردید و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. داده های تححقیق با استفاده از نرم افزار SPSS22 و LISREL8.54 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایح بدست امده نشان دهنده تایید فرضیه های تحقیق بوده که بیان می کنند مدیریت آموزشی بر امید تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش آموزان در مدارس استان گیلان تاثیر گذار می باشد.

کلمات کلیدی: مدیریت آموزشی، امید تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی

ارجاع به مقاله
پوراصلان ی. (1401). تأثیر مدیریت آموزشی بر امید تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش آموزان در مدارس استان گیلان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 2452-2461. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1436

  • دفعات مشاهده مقاله: 447
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 357