مدیریت آموزشی در فضای مجازی و بررسی تکالیف دانش آموزان
- 1 دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، معاون آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ایرانشهر
- 3 کارشناسی علوم تربیتی (آموزش ابتدایی)، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
- 4 کارشناسی ادبیات فارسی، معاون آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ایرانشهر
- 5 کارشناسی علوم تربیتی، آموزگار مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد
چکیده
فناوری اطلاعات وارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند وقوی برای ارتقاء کیفیت وکارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. به گونه ای که شیوه های سنتی آموزش را دستخوش تغییر قرار دهد ودیگر نیازی به حضور فیزیکی درکلاسهای درس نباشد. عصرکنونی را عصر ارتباطات، عصر فراصنعتی، عصر دانش وغیره نامیده اند. در این پژوهش با عنوان مدیریت آموزشی در فضای مجازی و بررسی تکلیف دانش آموزان، مسائل مربوط به آن درمدارس ایران توجه وعنایت هرچه بیشتر طراحان وبرنامه ریزان آموزشی را برای حرکت به سمت مجازی شدن معطوف دارد. روش این پژوهش بصورت کیفی و در قالب مشاهده مستقیم و همچنین روش مصاحبه است. نتایج حاکی از آن است که آموزش مجازی در رشد و توسعه كشور نقش آموزش به ويژه آموزش ابتدايي بسيار مهم ميباشد و ميبايست جدي گرفته شود و براي امر مزبور مسئولان و معلمان دلسوز و آگاه به صورت تخصصي تربيت شوند. در اين راستا بايد فضاي آموزشي زيبا براي اين مدارس طراحي كرد و مديريت آنها را به افراد آگاه و باتجربه سپرد.
- دفعات مشاهده مقاله: 563
- دفعات دانلود مقاله کامل : 829