تأثیر مؤلفه های برنامه ریزی استراتژیک شرکت بر قابلیت های بازاریابی با میانجی کارآفرینی
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، تهران، ایران
- 2 دانش آموخته دکتری مدیریت دولتی؛ گرایش رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
- 3 دکتری مدیریت بازرگانی، استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
چکیده
مساله اصلی تحقیق حاضر به دلیل اهمیت برنامه ریزی استراتژیک در قابلیت های بازاریابی، بررسی تأثیر مؤلفه های برنامه ریزی استراتژیک شرکت بر قابلیت های بازاریابی با میانجی کارآفرینی است. روش تحقیق حاضر توصیفی است و از نظر هدف، کاربردی محسوب میشود. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان شرکت تولیدی لوازم آشپزخانه درسا است که تعداد آنها 270 نفر است. نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 159 نفر انتخاب شده است. همچنین روش نمونه گیری ساده در دسترس می باشد. در تحقیق حاضر از دو نوع روش گرداوری کتابخانه ای و میدانی استفاده می شود که ابزار اصلی پرسشنامه است. روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفته است. روش تجزیه و تحلیل حداقل مربعات جزئی می باشد که با استفاده از نرم افزار Smart PLS به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است. در نهایت نتایج نشان می دهد که شاخصهای برنامه ریزی استراتژیک همچون تفکر استراتژيک، بازانديشي، بازسازي، بازآفريني و قوتها، ضعفها، فرصتها و تهديدها بر قابلیت های بازاریابی با نقش میانجی کارآفرینی تاثیرگذار است. پس شرکتها باید برنامه ریزی استرتژیک خود را به گونه ای ارائه کنند که قابلیت های بازاریابی و کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.
- دفعات مشاهده مقاله: 352
- دفعات دانلود مقاله کامل : 327