بررسی رابطه مدیریت دانش و مدیریت ارتباط بامشتری با عملکرد سازمانی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی

  • رضا سعادت قلی پور آذر 1
  • مسعود قهرمانی 2
  • 1 گروه مدیریت دولتی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران
  • 2 گروه مدیریت دولتی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 1857-1879
چاپ شده: 1401-03-25

چکیده

هدف تحقیق شناسایی رابطه مدیریت دانش و مدیریت ارتباط بامشتری با عملکرد سازمانی در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی می باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان و مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی به تعداد 772 نفر می باشد. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 257 نفر به دست آمد. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مدیریت ارتباط با مشتری و پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش و عملکرد سازمانی استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط استاد راهنما و تنی چند از اساتید مدیریت تایید شد و پایایی پرسشنامه ها با آلفای کرونباخ مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تکمیل پرسش نامه ها به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، آزمون های رگرسیون و هم چنین آزمون پیرسون به این نتیجه رسیدیم که داشتن ارتباط بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (شناخت نیاز، درک متقابل، انعطاف پذیری، مشتری محوری، وفاداری) و ابعاد مدیریت دانش (خلق دانش، ذخیره دانش، تفهیم دانش، کاربرد دانش) با عملکرد بانکها در حوزه مالی، مشتریان، فرایندها و رشد و یادگیری ارتباط قوی وجود دارد.

کلمات کلیدی: مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری، عملکرد سازمانی

ارجاع به مقاله
سعادت قلی پور آذر ر., & قهرمانی م. (1401). بررسی رابطه مدیریت دانش و مدیریت ارتباط بامشتری با عملکرد سازمانی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان آذربایجان غربی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 1857-1879. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1389

  • دفعات مشاهده مقاله: 353
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 428