بررسی رابطه رویدادهای بزرگ و گرایش های اکولوژیکی بر نگرش های برند شهری و کیفیت زندگی (مطالعه موردی شهروندان کلان شهر رشت)
- 1 کارشناس حسابداری وکارشناسی ارشد مدیریت بازر گانی_ بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، کارشناس حسابداری شهرداری رشت
چاپ شده: 1401-03-13
چکیده
هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه رویدادهای بزرگ و گرایش های اکولوژیکی بر نگرش های برند شهری و کیفیت زندگی است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است. روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق شهروندان کلان شهر رشت است. حداقل حجم نمونه مورد نیاز 418 نفر تعیین شد که 500 پرسشنامه در بین شهروندان توزیع گردید. در نهایت 421 پرسشنامه معتبر جمع آوری و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و smart PLS 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل دادهها مشخص گردید در سطح 95% تجربه عاطفی در رویداد های بزرگ با نگرش های برند شهری و گرایش های اکولوژیکی رابطه معناداری دارد؛ گرایش های اکولوژیکی با نگرش های برند شهری رابطه معناداری دارد؛ و همچنین نگرش های برند شهری با کیفیت زندگی شهروندان رابطه معناداری دارد.
کلمات کلیدی:
تجربه عاطفی، رویدادهای بزرگ، گرایش های الکولوژیکی، نگرش برند شهری و کیفیت زندگی
ارجاع به مقاله
آفرین زاد ژ. (1401). بررسی رابطه رویدادهای بزرگ و گرایش های اکولوژیکی بر نگرش های برند شهری و کیفیت زندگی (مطالعه موردی شهروندان کلان شهر رشت). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 1666-1697. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1381
- دفعات مشاهده مقاله: 286
- دفعات دانلود مقاله کامل : 344