نقش رتبهبندی معلمان بر بهبود اشتیاق شغلی آنان در مدارس متوسطه شهرستان مراغه
- 1 دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران
- 2 استادیار و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبریز، گروه مدیریت آموزشی، تبریز، ایران
چاپ شده: 1401-03-06
چکیده
هدف پژوهش حاضر، نقش رتبهبندی معلمان بر بهبود اشتیاق شغلی آنان در مدارس متوسطه شهرستان مراغه است. روش پژوهش مورد استفاده توصیفی و همبستگی بوده و جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان مدارس متوسطه دوره اول شهرستان مراغه میباشد که تعداد آنها 350 نفر بوده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 183 نفر بوده و به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها دو پرسشنامه استاندارد بود که اعتبارسنجی ابزار گردآوری دادهها، به وسیله روایی نمادین و برای برآورد پایایی آنها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از نرمافزار SPSS استفاده شد. یافته پژوهش نشان داد که رتبهبندی و ابعاد آن انصاف (برابری)، کیفیت عملکرد مطلوبیت، اطلاعرسانی و کارآمدی شاخصها بر اشتیاق شغلی معلمان مدارس متوسطه شهر مراغه موثر است.
کلمات کلیدی:
رتبهبندی معلمان، اشتیاق شغلی، مدارس متوسط
ارجاع به مقاله
مولائی ز., & یاری حاج عطالو ج. (1401). نقش رتبهبندی معلمان بر بهبود اشتیاق شغلی آنان در مدارس متوسطه شهرستان مراغه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 1604-1616. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1364
- دفعات مشاهده مقاله: 334
- دفعات دانلود مقاله کامل : 395