تاثیر مدیریت آموزشی بر هوش معنوی و هوش هیجانی در بین دانش آموزان

  • ام البنین دانش رمرودی 1
  • هانیه دانش رمرودی 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، زاهدان، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، زاهدان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 1193-1200
چاپ شده: 1401-02-28

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت آموزشی بر هوش معنوی و هوش هیجانی در بین دانش اموزان است. این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه مورد پژوهش عبارت است از کلیه دانش­آموزان در پایه سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بوده­اند. نمونه شامل 100 دانش­آموز می­باشد که به روش نمونه­گیری خوشه­ای، انتخاب شدند. به­ منظور گردآوری اطلاعات از پرسش­نامه هوش معنوی ناصری (1386) و پرسش­نامه هوش هیجانی سیبریا شرینک و مدیریت آموزشی استفاده شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد. برای تحلیل آماری داده­های پژوهش از روش­های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و ...) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد. نتایج تحلیل داده­های پژوهش به شرح زیر است: مدیریت آموزشی بر هوش معنوی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. مدیریت آموزشی بر هوش معنوی دانش­آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

کلمات کلیدی: مدیریت آموزشی، هوش معنوی، هوش هیجانی

ارجاع به مقاله
دانش رمرودی ا. ا., & دانش رمرودی ه. (1401). تاثیر مدیریت آموزشی بر هوش معنوی و هوش هیجانی در بین دانش آموزان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 1193-1200. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1347

  • دفعات مشاهده مقاله: 287
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 187