بررسی تأثیر عوامل محیطی بر خرید ناگهانی
- 1 استادیار گروه ریاضی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
- 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
چکیده
شرکتها همواره به دنبال سود هستند و برای تحصیل سود باید نیازهای مشتری را مورد توجه قرار دهند، بنابراین موضوع رفتار مصرف کننده مطرح میشود که یکی از مباحث مهم بازاریابی است. در حوزه رفتار مصرفکننده انواع خریدها مطرح میشود که یکی از طبقهبندیهای آن شامل خریدهای ناگهانی است. تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه هاي رفتار مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. به کارگیري دانش رفتار مصرفکننده در جهت توسعهي استراتژي بازاریابی، نوعی هنر است. براي همین تحلیل تأثیرهاي رفتار مصرف کننده بر استراتژیهاي بازاریابی، گامی فراتر از یک علم است و نوعی هنر به شمار میآید. رفتار مصرف کننده شامل فرآیندهاي روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد فعالیتهاي مربوط به خرید و مصرف وجود دارد. در وراي هر عمل خرید یک فرآیند مهم تصمیم گیري نهفته است که باید بررسی شود. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر عوامل بیرونی و درونی بر خرید ناگهانی بوده است. اين تحقیق از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقیقهای علی قرار داد
- دفعات مشاهده مقاله: 403
- دفعات دانلود مقاله کامل : 493