بررسی تأثیر عوامل محیطی بر خرید ناگهانی

  • نادر حساسی 1
  • موسی نوروزی 2
  • محمد نوروزی 3
  • 1 استادیار گروه ریاضی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 6 شماره 20 (1401) , صفحه 903-918
چاپ شده: 1401-02-27

چکیده

شرکت­ها همواره به دنبال سود هستند و برای تحصیل سود باید نیازهای مشتری را مورد توجه قرار دهند، بنابراین موضوع رفتار مصرف کننده مطرح می­شود که یکی از مباحث مهم بازار­یابی است. در حوزه رفتار مصرف­کننده انواع خریدها مطرح می­شود که یکی از طبقه­بندی­های ­آن ­شامل خرید­های ناگهانی است. تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه هاي رفتار مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. ­به کارگیري دانش رفتار مصرف­کننده در جهت توسعه­ي استراتژي بازاریابی، نوعی هنر است. براي همین تحلیل تأثیرهاي رفتار مصرف کننده بر استراتژیهاي بازاریابی، گامی فراتر از یک علم است و نوعی هنر به شمار می­آید. رفتار مصرف کننده شامل فرآیندهاي روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد فعالیت­هاي مربوط به خرید و مصرف وجود دارد. در وراي هر عمل خرید یک فرآیند مهم تصمیم گیري نهفته است که باید بررسی شود. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر عوامل بیرونی و درونی بر خرید ناگهانی بوده است. اين تحقیق از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقیق­های علی قرار داد

کلمات کلیدی: استراتژی بازاریابی، رفتار مصرف کننده، خرید ناگهانی، بازاریابی

ارجاع به مقاله
حساسی ن., نوروزی م., & نوروزی م. (1401). بررسی تأثیر عوامل محیطی بر خرید ناگهانی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 6(20), 903-918. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1312

  • دفعات مشاهده مقاله: 403
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 493