تفاوت مدیریت و رهبری در رسانه
- 1 دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات
- 2 دانش آموخته رشته مدیریت فرهنگی و هنری، دانشگاه سوره، دانشکده فرهنگ و ارتباطات
چاپ شده: 1400-08-09
چکیده
رهبری امروزه جایگاه وسیعی در فرهنگ مدیریت پیدا کرده است و با اینکه رهبری و مدیریت در هم گره خوردهاند ولی هرکدام فعالیتها و وظایف منحصر به فرد خود را دارا میباشند. انتخاب شیوه درست و متناسب با شرایط در رهبری از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ زیرا بر روی فعالیتها و اعمال دیگر افراد اثرگذار خواهد بود. نوع نگاه به انسانها و کارکنان است که شیوه رهبری را تعیین میکند. از طرفی رسانه، به دلیل ماهیت چندوجهی و پیچیده خود، از ویژگیهای متمایزی برخوردار است و این امر موجب شده است مدیریت و رهبری رسانه، در عین وجوه تشابه با سایر مدیریت و رهبریهانیازمند طراحی متمایزی باشد. شیوه جمع آوری اطلاعات در این پژوهشِ کیفی که با هدف شناخت تفاوتهای بین مدیریت و رهبری در رسانه صورت گرفته، استفاده از شیوه اسنادی و کتابخانهای و ابزار فیش برداری بوده است.
کلمات کلیدی:
تفاوت رهبری با مدیریت، رهبری، رسانه، مدیریت، مدیریت رسانه
ارجاع به مقاله
یوسفی سرخنی م., & مهرزاده ک. (1400). تفاوت مدیریت و رهبری در رسانه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 91-107. Retrieved از https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1004
- دفعات مشاهده مقاله: 522
- دفعات دانلود مقاله کامل : 695