تاثیر استراتژی های تجاری بر خوانایی صورت های مالی
- 1 مدرس گروه حسابداری و حسابرسی، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 2 مدرس گروه حسابداری و حسابرسی، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 3 دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
چکیده
در سالهای اخیر، مفهوم استراتژی در ادبیات سازمانی و توسط محققان مالی بصور قابل توجهی مورد توجه قرار گرفته میباشد. در شواهد نظری، استراتژی به عنوان اراده و برنامهریزی سازمان برای دستیابی به اهداف بلندمدت سازمانی و پیشبینی منابع لازم برای دستیابی به این اهداف، تعریف شده میباشد. هدف این تحقیق بررسی تاثیر استراتژیهای تجاری برخوانایی صورتهای مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده است..تحقیق حاضر در زمره تحقیقات کاربردی قرار دارد، چنانچه طبقه بندی انواع تحقیقات بر اساس ماهیت و روش مدنظر قرار گیرد، روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت در زمره تحقیقات توصیفی قرار داشته واز نظر روش نیز در دسته تحقیقات همبستگی محسوب میگردد. به منظور تحلیل دادهها ابتدا پیش آزمون های ناهمسانی واریانس، آزمون F لیمر، آزمون هاسمن و سپس از آزمون رگرسیون چند متغیره برای تایید و رد فرضیه های تحقیق(نرم افزار ایویوز) استفاده گردیده است.
- دفعات مشاهده مقاله: 435
- دفعات دانلود مقاله کامل : 380