بررسی تاثیر دانش محصول و تصویر برند بر قصد خرید با در نظر گرفتن نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک (مورد مطالعه: شرکت آجر نسوز اصفهان)
- 1 استادیار، گروه مدیریت، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد آسلامی، اصفهان، ایران
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد آسلامی، اصفهان، ایران
چکیده
یک مبحث مهم و اساسی در زمینه برند و برندینگ، تصویر برند و دانش محصول است. مشتریان با وفاداری قوی به یک برند تمایل زیادی به ایجاد و گسترش اطلاعات در حمایت از آن برند دارند؛ به گونهای که مشتریان بسیار وفادار و با انگیزه مانند اعضای یک جامعه برندی، به احتمال زیاد از طریق تصویر برند و قدرت برند تلاش بسیار زیادی را درباره برند دلخواه خود به کار میگیرند. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دانش محصول و تصویر برند بر قصد خرید با در نظر گرفتن نقش میانجی تبلیغات دهانبهدهان الکترونیک می باشد. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شرکت آجر نسوز اصفهان هستند و در این پژوهش روش نمونهگیری در دسترس است. جهت پاسخگویی به سوالات این پرسشنامه از مقیاس پنج گزینهای لیکرت از کاملا موافق تا کاملا مخالف استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون مدل مفهومی پژوهش از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی با نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که دانش محصول و تصویر برند بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری دارد. دانش محصول و تصویر برند بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیک تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تبلیغات دهان به دهان الکترونیک بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 188
- دفعات دانلود مقاله کامل : 159